ברוכים הבאים לתוסף WP-ACCESSIBILITY

WP-accessibility הוא כלי גמיש שנועד להפוך את גלישה באינטרנט לקלה יותר עבור אנשים עם יכולות מוגבלות. תכונות שונות של WP-accessibility ישפרו את חוויית הגלישה עבור משותקים חלקית, עיוורי צבעים או לקויי מוחות. למבט מפורט יותר על הפונקציות של הכלי יש לראות את קטעי הווידאו הבאים!

כיצד נרשמים לשירות באתר

ראשית, בקר ב http://wp-accessibility.org. לאחר תהליך רישום מהיר תוכל לגשת לאזור האישי שלך. בפנל הניהול תוכל להוסיף את האתר שלך ולהשלים את רכישת הפלאגין. לאחר מכן תראה לחצנים נוספים ליד האתר שהוספת לאחרונה. בדוק את "קוד להטמעה" ו "קוד להטמעה wpml" לחצנים אלה הם הכפתורים המכילים את הקוד הנדרש עבור אתר האינטרנט שלך, כדי להפעיל את הרכיב.

"קוד להטמעה wpml" נדרש אם האתר שלך הוא רב לשוני. אם האתר שלך מכיל רק שפה אחת מסוימת, בחר בכפתור "קוד להטמעה".

בלחיצה על הלחצן, תראה קוד בתיבה הנפתחת. עכשיו כל שעליך לעשות הוא להעתיק את הקוד ולהדביק אותו בקובץ header של האתר שלך. (בתוך תגית <head>)

מצב שחור לבן

התכונה הבאה נקראת "שחור-לבן" מצב זה מאפשר לך להמיר באופן מיידי את כל האלמנטים בדף האינטרנט מצבעוני לגווני שחור לבן. תכונה זו מיועדת לסייע לאנשים עם מוגבלות בצבעוניות מרובה או לאנשים רגישים לצבעים בהירים ועשויים לשפר את חווית הקריאה שלהם.

מצב ניגודיות צבע

תכונה זו מסייעת לעיוורי הצבעים לגלוש באינטרנט, הכפתור 'ניגודיות צבעים' הופך את צבע האתר ל: לבן על שחור, ומתעלם מתמונות והסחות דעת שונות, כך שתוכל להתרכז בטקסט יותר ולא תתבלבל מעיצוב האתר עצמו.

הגדלת גופן

בתכונה זו של הגדלת הטקסט יש 3 הגדרות גודל עמ"נ לאפשר לגולש לבחור את הגודל המתאים עבורו. אפשרות זו נוחה יותר מאשר הגדלת המסך באמצעות ברירת המחדל של הדפדפן וזאת כדי לא לשבור את פריסת האתר ולהמשיך בגלישה נוחה ונכונה.

עצירת אנימציה

כל האלמנטים המהבהבים ניתנים לכיבוי עבור אנשים שעשויים להפריע להם.

כל גלילה אוטומטית של בלוקים גם כן יקבל את תכונה זו.

פעולה זו מסייעת להתמקד בטקסט האתר.

זכור כי בעת הפיכת התכונה אל מחוץ לדף יבוצע רענון אוטומטי.

הדגשת קישורים

קישורים מודגשים הוא כלי פשוט ומאוד מועיל. התכונה מדגישה את הקישורים בדף כך שקל יותר לזהות קישורים לעומת טקסט רגיל. הכלי מועיל במיוחד אם הקישורים והטקסט בעלי אותו צבע ואז המבקר באתר בקושי רואה הבדל צבע ביניהם.

הגדרות מיקום הרכיב

אפשרויות מתקדמות נועדו להתאים אישית את הרכיב לעבודה על האתר הספציפי שלך.

נכון לעכשיו, האפשרויות הבאות הזמינות הן:

מיקוד הפוקוס לאזור מסוים בדף אם הוא אינו מגיע לשם באופן אוטומטי עקב סיבוכים קוד האתר.

התעלם מרכיבים מסוימים כדי לדלג עליהם בעת גלישה באמצעות כפתור TAB.

הוספה ידנית של אזור התפריט אם מסיבה כלשהי הוא לא מקבל פוקוס על ידי הרכיב באופן אוטומטי.

הוספת title לכפתורי "קרא עוד" בכתבות או מאמרים עמ"נ לסייע לגולש ולעדכן אותו לאן מוביל הקישור הנ"ל .

סרגל צדדי (סיידבר) אם הוא לא הוצג כברירת מחדל.

דילוג על בלוק בתוך התפריט של האתר.

הצגת title לכפתורי שיתוף במדיות החברתיות .

הגדרת title ונתינת שם כרצונך החופשי לכל קישור באתר.

צור בלוק מותאם אישית המכיל מספר הגדרות ברירת מחדל, כך שתוכל לדלג על בלוק זה במידה והוא אינו נגיש. לחיצה על אנטר תכניס את הפוקוס לאותו אזור ולחיצה על טאב תעביר את הפוקוס לאזור הבא.

בנוסף, תוכל להגדיר כותרת עבור בלוקים מותאמים אישית אלה, כך שהמבקרים יבינו את האופן שבו הוא פועל באופן מיידי.

אפשרות הוספת ALT לתמונות.

הגדרת שמות מותאמים אישית עבור הטפסים בבלוק ברירת המחדל של התפריט הראשי.

ניתן גם להגדיר שהמערכת תזהה חלנות קופצים באתר והפוקוס יתמקד עליהם – יש ליצור קשר עם wp -accessibility.

הגדרות מתקדמות

מיקום אייקון הנגישות במכשירים ניידים. ניתן להגדיר בצד שמאל או בצד ימין של האתר.

גובה אייקון הנגישות. המיקום נספר מהחלק העליון של הדף שנצפה מהתקן נייד. יחידת המדידה מוגדרת לפיקסל כברירת מחדל, עם זאת, ניתן לשנות זאת.

לחצן 'מיקום אייקון הנגישות' עבור מחשב שולחני. כמו עבור ניידים, ניתן להגדיר או בצד שמאל או בצד ימין של המסך.

גובה אייקון הנגישות של שולחן העבודה. שוב, כמו בעבר, המרחק מתואר בכמות פיקסלים בין הכפתור עצמו לבין החלק העליון של האתר. אם לא נוח, המרחק יכול להיות מוגדר מפיקסלים לאחוז גובה הכולל או יחידות מידה אחרות.

אייקון הנגישות. באפשרותך להגדיר סמל מותאם אישית ללחצן סרגל הכלים. פשוט הדבק את כתובת התמונה בשדה הנדרש. זכור כי 40 × 38 פיקסלים היא התמונה המועדפת.

אייקון הנגישות עבור Apple Retina. גודל התמונה לסמל יהיה 72 × 67 פיקסלים. אם לא קיים – סמל סרגל הכלים הסטנדרטי ישמש במקום זאת.

תיבת סימון לזמינות במכשירים ניידים. ניתן פשוט לכבות את סרגל הכלים כך שהוא לא יופיע בגירסה הניידת של האתר.

הוספת כתוביות לסרטון יוטיוב

כיצד ניתן לתמלל סרטון ביוטיוב ולהפוך אותו לנגיש למשתמשים בקורא מסך

ניכנס ל- youtube, נבחר הערוץ שלי, נבחר את הסרטון אליו נרצה להוסיף את הכתוביות, נבחר באפשרות מנהל הסרטונים, נבחר את הסרטון אליו נרצה להוסיף את הכתוביות, נכנס לערוך נבחר באפשרות כתוביות, נבחר באפשרות הוסף כתוביות חדשות, נבחר את השפה הרצויה, נבחר באפשרות צור כתוביות חדשות, בשדה נוכל להוסיף כתוביות בעברית ובאנגלית, נוכל לראות בציר הזמן את הכתובית שנוצרה, נוכל לשלוט על אורך הזמן בו תוצג הכתובית בסרטון, ניתן להוסיף עוד כתוביות לפי צורך, הכתוביות מוצגות בזו אחר זו וניתן לערוך אותן, נלחץ על כפתור ה-play ונוכל לצפות בכתוביות, ע"י משיכת קצה המלבן נוכל להאריך את זמן הצגת הכתובית בסרטון, נוכל להעביר עם הסרגל האדום את הסרטון, ולהתאים את הכתובית שיצרנו לתוכן, לסיום נלחץ על פרסם, הכתוביות פורסמו, נלחץ על אייקון הכתוביות ונוכל לצפות בכתוביות.